Onze wereld die voor je open gaat
Het verhaal van Ramen & Deuren De Win
Vanaf de 2e helft van vorige eeuw vonden geleidelijk aan nieuwe bouwmaterialen ingang. Zo werd het gebruik van aluminium, een product met heel wat voordelen en mogelijkheden, gemeengoed. De firma herkende meteen de unieke toepassingsmogelijkheden voor buitenschrijnwerk. Intensief onderzoek leidde uiteindelijk in 1968 tot de lancering van houten ramen bekleed met aluminium aan de buitenzijde.
Sindsdien wordt er jaarlijks geïnvesteerd in kwaliteit, performantieverbeteringen en de ontwikkeling van nieuwe types: omdat deze ramen in hun essentie hout als basismateriaal hebben, beschikken ze immers over alle uniek bouwfysische prestaties welke typisch zijn voor houten ramen. De thermische en akoestische prestaties worden regelmatig gecontroleerd en geoptimaliseerd met behulp van in laboratoria uitgevoerde proeven. Deze inzichten zorgen niet enkel tot systeemverbeteringen maar leiden ook tot een accumulatie van know-how welke toelaat om, in overleg met het bouwteam, creatieve projectgebonden oplossingen aan te reiken.
Onze geschiedenis
J. De Win bvba dankt zijn naam aan de oprichter Jan De Win. Samen met een viertal medewerkers-vaklieden startte hij de onderneming genoemd 'Bel Art' in oktober 1945 te Antwerpen op. Het ambachtelijk bedrijf legde zich toe op drie hoofdactiviteiten: een schrijnwerkerij voor de bouwsector, het stijlmeubel en de installatie van handelszaken.
Na een periode van stagnatie als gevolg van oorlogsomstandigheden, kreeg de economie stilaan een nieuw elan. In samenwerking met enkele architecten realiseerden we tijdens de volgende jaren tal van stijlvolle en eigentijdse projecten. In 1959 werd de firma Bel Art omgevormd tot J. De Win Bvba.
In 1962 brak er een nieuw hoofdstuk aan in de ontwikkeling van de de firma. Marc De Win, de vorige zaakvoerder, werd ingeschakeld in de familieonderneming. Geleidelijk aan verschoof de focus van een algemene hout schrijnwerkerij naar buitenschrijnwerk.
Zowel wat het personeelsbestand als wat het werkterrein betreft, kende de firma een gestage groei. In 1970 vestigde ze zich in Kontich. Dankzij de oliecrisis en de opkomst van dubbel isolerende beglazing specialiseerde het bedrijf zich verder in buitenschrijnwerk.
In de jaren '80 werd de sector geconfronteerd met een nieuw opkomend fenomeen nl. de veranda die sindsdien haast vanzelfsprekend aan elke woning toegevoegd of geïntegreerd werd. Veranda's De Win werd een zeer bekend merk in de omgeving van Antwerpen.
Het laatste decennium verlegde de focus zich vooral van veranda’s naar ramen en deuren. Een voordeur of een groot project? In beiden zijn we geïnteresseerd! Gelet op de jarenlange ervaring kunnen zowel standaard als niet-standaard projecten welke steeds een grote hoeveelheid maatwerk en bijhorende detaillering inhouden.
In 2024 stapt De Win vernieuwd en eigentijds het nieuwe jaar in. Deze rebranding weerspiegelt niet alleen hun voortdurende evolutie maar versterkt ook de betrouwbaarheid en kwaliteit waar De Win al die jaren om bekend staat.